PL
Scroll Top
Logo Boca Botanica
Vitality & Energy

Rhodiola rosea L. 3%

Rożeniec górski

Różeniec górski 3% -  (Rhodiola rosea L.) - ekstrakt z roślinny Rhodiola rosea standaryzowany na zawartość aktywnego 3% salidrozydu. To głównie on odpowiedzialny jest za unikalne właściwości tej rośliny. Ekstrakt w połączeniu ze świeżym sproszkowanym korzeniem pozwala zachować pełne spektrum działania rośliny.

Rhodiola rosea to roślina wysokogórska, pochodząca z arktycznych obszarów Europy i Azji, tradycyjnie stosowana na obszarach takich jak Syberia, Skandynawia i Tybet. Ma długą historię skuteczności jako tonik zarówno dla ciała, jak i umysłu. Była powszechnie stosowana jako fizyczny środek wzmacniający, na zmęczenie i "wypalenie", jak również roślina, która wspomaga umysł i zwiększa produktywność, dając naturalną energię.

Pomocna w walce ze stresem, poprawie sprawności fizycznej i wytrzymałości. Wspomaga zdolności umysłowe i poznawcze.

Rhodiola należy do adaptogenów. W uproszczeniu adaptogen nie działa na konkretny symptom, lecz wspiera całe ciało w sposób holistyczny. Normalizuje ludzki organizm, zwiększając jego odporność na niekorzystny wpływ środowiska zewnętrznego.

Adaptogeny to nazwa związków ziołowych, które spełniają trzy specyficzne cechy:

- Muszą zapewniać korzyści całemu ciału, a nie tylko jednemu konkretnemu systemowi, na przykład sercu lub jelitom
- Są nietoksyczne (gdy są prawidłowo stosowane i zgodnie z instrukcjami dotyczącymi bezpiecznego dawkowania)
- Wspierają równowagę - homeostazę funkcji organizmu

 

ROŻENIEC GÓRSKI (Rhodiola rosea L.) jest to roślina wysokogórska, pochodząca z arktycznych obszarów Europy i Azji, tradycyjnie stosowana na obszarach takich jak Syberia, Skandynawia i Tybet. Znana także jako "Złoty korzeń" bądź "Arktyczny korzeń”. Ma długą historię skuteczności jako tonik zarówno dla ciała, jak i umysłu. Była powszechnie stosowana w tradycyjnej medycynie chińskiej, skandynawskiej i rosyjskiej jako fizyczny środek wzmacniający, na zmęczenie i "wypalenie", jak również roślina, która wspomaga umysł i zwiększa produktywność, dając naturalną energię. 

 

Skład Jedna kapsułka Dzienna porcja
3 kapsułki
Różeniec górski (Rhodiola rosea L.) - ekstrakt standaryzowany 200 mg 600 mg
w tym salidrozydy 3% 6 mg 18 mg
Różeniec górski (Rhodiola rosea L.) - sproszkowany korzeń 100 mg 300 mg
 

Producent: Biovitalic Sp. z o. o.

Suplement diety Różeniec górski masa netto 36g. Opakowanie: 90 kapsułek.

Składniki: ekstrakt z korzenia rożeńca górskiego (Rhodiola rosea L.), sproszkowany korzeń rożeńca górskiego (Rhodiola rosea L.), otoczka kapsułki - żelatyna.

ZALECENIA

  • Zalecana dzienna porcja konieczna dla uzyskania korzystnego działania: 1 kapsułkę 3 razy dziennie. Nie stosować wieczorem.

  • Zalecany jest zrównoważony sposób żywienia i zdrowy tryb życia.

  • Nie przekraczać zalecanej do spożycia dziennej porcji.

  • Produkt nie może być stosowany jako substytut zróżnicowanej diety i zdrowego stylu życia.

  • Nie stosować w przypadku uczulenia na którykolwiek ze składników.

  • W przypadku wystąpienia niepożądanych objawów należy przerwać stosowanie i skonsultować się z lekarzem.
  • W przypadku kobiet w ciąży, kobiet karmiących, lub osób stosujących leki - suplementacja powinna zostać skonsultowana z lekarzem.

  • Przechowywać w miejscu suchym, w temperaturze pokojowej, w miejscach niedostępnych dla małych dzieci.

DAWKOWANIE SZCZEGÓŁOWE W OPARCIU O CELE I PREFERENCJE:

  • Zaleca się przyjmowanie Rhodiola rosea we wczesnej fazie dnia, ponieważ roślina ta może pobudzać i powodować bezsenność. Poleca się rozpoczęcie kuracji od niskich dawek i stopniowe ich zwiększanie w celu sprawdzenia jak silnie różeniec pobudza nasz organizm.

  • Staraj się nie przyjmować różeńca w ciągu dwóch godzin po spożyciu innych środków pobudzających, takich jak mocna herbata, kawa lub napoje gazowane zawierające duże ilości kofeiny. W przeciwnym razie możesz czuć się trochę roztrzęsiony lub nerwowy.

  • Biorąc Rhodiola rosea w celu poprawy pamięci lub skupienia, zaleca się przyjmowanie 1 kapsułki rano, 30 minut przed jedzeniem śniadania.

  • Być może będziesz musiał zwiększyć dawkę do 2 kapsułek na okres do sześciu tygodni, zanim zauważysz różnicę w ostrości umysłu i wydajności.

  • Aby złagodzić niepokój zalecane porcje Rhodiola rosea wynoszą początkowo 1 kapsułkę, następnie do 2 kapsułek na dobę. Ponownie zaleca się dawkowanie około 30 minut przed jedzeniem.

  • Często zdarza się, że kulturyści i sportowcy używają różeniec przedtreningowo, aby poprawić poziom energii i zmniejszyć zmęczenie mięśni. W takich przypadkach większe porcję od 1 do 3 kapsułek dziennie mogą dawać najlepsze wyniki.

  • Wiele osób, które przyjmuje różeniec przez dłuższy okres, za najskuteczniejszy przyjmują harmonogram trzech tygodni stosowania ekstraktu, a następnie jeden tydzień odpoczynku, aby zapobiec tworzeniu się tolerancji.

PRZECIWWSKAZANIA

Nie stwierdzono dotychczas, aby różeniec górski w odpowiednich dawkach mógł wpływać negatywnie na pracę organizmu. Dlatego nie ma oficjalnych przeciwwskazań do jego stosowania. Należy jednak wiedzieć, że zbyt duża porcja ekstraktu z tej rośliny może wywoływać stany lękowe oraz nadmierne pobudzenie. W przypadku przyjmowania środków farmakologicznych, należy poinformować lekarza o zamiarze stosowania różeńca górskiego.

1. Adaptogen
Wspiera równowagę (homeostazę) funkcji organizmu

2. Stymulacja percepcji
Przyczynia się do stymulacji układu nerwowego i zdolności percepcji

3. Anty-stres
Pomaga przystosować się do stresu emocjonalnego i fizycznegoci

4. Naturalna energia
Wspiera przy spadku wydajności w pracy

 

 

5. Zdolności umysłowe i poznawcze
Orzyczynia się do optymalnej aktywności umysłowej i poznawczej

6. Sprawność fizyczna i kondycja
Wspiera poprawę wytrzymałości i adaptację do wysiłku fizycznego

7. Właściwości przeciwutleniające
Roślinny antyoksydant chroniący komórki

8. Układ krążenia
Pomaga utrzymać prawidłowe funkcjonowanie układu krążenia

W mediach

Wkrótce.

Badania

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10839209

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12725561

http://www.plosone.org/article/info:doi/10.1371/journal.pone.0108416

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21036578

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15256690

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11081987

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19170145

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22228617

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10839209

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17990195

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15514725

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20308973

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4117113/

Najczęstsze pytania

Wkrótce.