PL
Scroll Top
Logo Boca Botanica
Vitality & Energy

Ginseng

Żeń - szeń holistyczny

Suplement diety Żeń-szeń holistyczny zawiera kompozycje ekstraktów z trzech rodzajów żeń-szenia: syberyjskiego, koreańskiego oraz amerykańskiego standaryzowanych na zawartość substancji aktywnych. To połączenie sprawia, że żeń-szeń pomaga zachować optymalną wytrzymałość. To prawdziwy zastrzyk energii oraz witalności!

ŻEŃ - SZEŃ SYBERYJSKI (Eleutherococcus senticosus) - jest gatunkiem występującym we wschodniej Azji, ale jest uprawiany na większą skalę w Rosji. Zawiera związki nazywane eleuterozydami, które wykazują tzw. działanie adaptogenne. Żeń-szeń syberyjski wspomaga zdolności umysłowe i fizyczne w przypadku osłabienia, wyczerpania i zmęczenia, a także podczas rekonwalescencji. Przyczynia się do zwiększenia energii psychicznej i fizycznej.

ŻEŃ - SZEŃ KOREAŃSKI (Panax ginseng) - to odmiana występująca na północnych terenach KoreI oraz Chin, który jest znany w Azji już od starożytności. Pomaga w zmęczeniu, stresie i rekonwalescencji, ale także w stanach utraty koncentracji. Pozwala podtrzymać uczucie energii, witalności oraz dobrego samopoczucia fizycznego i psychicznego. Żeń-szeń koreański zawiera składniki aktywne zwane ginsenozydami. Usprawniają one transport tlenu, dzięki czemu przyczyniają się do zwiększenia energii psychicznej i fizycznej. Wpływają również na układ immunologiczny, dzięki czemu mogą wspomóc poprawę odporności. Ginsenozydy zawarte w żeń-szeniu działają w organizmie w sposób zależny od potrzeb, wykazując działanie uspokajające w sytuacjach stresowych, a gdy potrzebna jest większa wydajność, stymulują do działania.     

ŻEŃ - SZEŃ AMERYKAŃSKI (Panax quinquefollium L.) - jest szeroko wykorzystywany w USA, choć zbliżony do innych odmian to jednak najczęściej sięgają po niego osoby chcące dodatkowo wspomóc układ odpornościowy.

 

Skład Jedna kapsułka Dzienna porcja
1 - 2 kapsułki
Żeń - szeń syberyjski
(Eleutherococcus senticosus) - ekstrakt
200 mg 200 - 400 mg
w tym eleuterozydy 0.8% 1,6 mg 1,6 - 3,2 mg
Żeń - szeń koreański
(Panax ginseng) - ekstrakt
50 mg 50 - 100 mg
w tym ginsenoidy 10% 5 mg 5 - 10 mg
Żeń - szeń amerykański
(Panax quinquefolium L.) - ekstrakt
50 mg 50 - 100 mg
w tym ginsenoidy 10% 5 mg 5 - 10 mg
 

Producent: Biovitalic Sp. z o. o.

Suplement diety Żeń - szeń holistyczny, masa netto 27g. Opakowanie: 90 kapsułek.

Składniki: Ekstrakt z żeń-szenia syberyjskiego (Eleutherococcus senticosus), ekstrakt z żeń-szenia koreańskiego (Panax ginseng), ekstrakt z żeń-szenia amerykańskiego (Panax quinquefollium L.), otoczka kapsułki - żelatyna.   

ZALECANE SPOŻYCIE I PRZECHOWYWANIE

  • Zalecana dzienna porcja konieczna dla uzyskania korzystnego działania:
    1 - 2 kapsułki dziennie w trakcie posiłku.
  • Zalecany jest zrównoważony sposób żywienia i zdrowy tryb życia.
  • Nie przekraczać zalecanej do spożycia dziennej porcji.
  • Produkt nie może być stosowany jako substytut zróżnicowanej diety i zdrowego stylu życia.
  • Nie stosować w przypadku uczulenia na którykolwiek ze składników.
  • W przypadku wystąpienia niepożądanych objawów należy przerwać stosowanie i skonsultować się z lekarzem.
  • W przypadku kobiet w ciąży, kobiet karmiących, lub osób stosujących leki - suplementacja powinna zostać skonsultowana z lekarzem.
  • Przechowywać w miejscu suchym, w temperaturze pokojowej, w miejscach niedostępnych dla małych dzieci.
W mediach

Wkrótce.

Badania

Wkrótce.

Najczęstsze pytania

1. Dlaczego żeń-szeń holistyczny?

Połączenie wszystkich odmian tej znanej rośliny pozwoliło na zwiększenie spektrum działania suplementu. Wszystkie odmiany są podobne, jednak każdą wyróżnia coś innego.   Na przykład żeń-szeń amerykański w dużej mierze jest podobny do żeń-szenia koreańskiego, ale dodatkowo charakteryzuje się tym, że wspomaga odporność organizmu. Z tego powodu jest znany jako środek pomocny na przeziębienia. Połączenie żeń-szenia: syberyjskiego, koreańskiego i amerykańskiego to 3 w 1, więc pozwala to uniknąć dylematu, którą odmianę wybrać.

 

2. Jak długo stosować żeń-szeń?

Przy przyjmowaniu suplementów z żeń-szeniem należy się kierować następującą zasadą: stosowanie preparatu powinno trwać przez 1-2 miesiące, po czym powinna nastąpić 2-4 tygodniowa przerwa. Po tym okresie można ponownie wrócić do kuracji. Alternatywą jest przyjmowanie żeń-szenia przez 3 miesiące, ale wtedy konieczna jest 4-tygodniowa przerwa. Jest ona konieczna w celu uniknięcia tzw. syndromu żeń-szeniowego, którego objawami są:

 

3. Jak działa żeń-szeń?

Żeń-szeń wyróżnia duża zawartość substancji aktywnych, a wśród nich na szczególną uwagę zasługują ginsenozydy. Odpowiadają one za zaopatrywanie narządów w tlen, dzięki czemu wzrasta ilość energii wytwarzanej w organizmie. Ogranicza ona uczucie zmęczenia i osłabienia oraz przyczynia się do zwiększenia energii fizycznej  i psychicznej. Jest to  pomocne w przypadku rekonwalescencji czy w okresie przesilenia wiosennego. Większe dotlenienie wspomaga również zdolności umysłowe i fizyczne. Żeń-szeń przyczynia się do wzmocnienia odporności organizmu. Ważna jest również adaptogenność, która pozwala lepiej radzić sobie ze stresem, mówi się wtedy o tzw. modulacji reakcji stresowej. Pozwala to na zmniejszenie reakcji stresowej w taki sposób, że jest ona mniej odczuwalna dla organizmu, dzięki czemu funkcjonowanie staje się łatwiejsze.

 

4. Kiedy widać pierwsze efekty stosowania żeń-szenia?

Pierwsze efekty najczęściej pojawiają się już po 2 tygodniach. Należy jednak pamiętać, że jest to uzależnione od predyspozycji organizmu i wielu czynników takich jak: nasz stan psychofizyczny, dieta, styl życia i aktywność fizyczna. Jedni zauważą efekty stosowania wcześniej, natomiast drudzy później.

 

5. Na co wpływa żeń-szeń?

Żeń-szeń jest znany z tego, że wpływa na funkcjonowanie układu nerwowego. Wspomaga zdolności umysłowe i fizyczne, poprawiając zdolność poznawczą i umysłową. Ułatwia zdolność koncentracji oraz zapamiętywania. Wspomaga procesy myślowe, dzięki czemu chętnie sięgają po niego studenci w trakcie sesji.

 

6. Czy w trakcie suplementacji żeń-szenia należy zrezygnować z kawy?

Przyjmując żeń-szeń należy ograniczyć picie kawy. Nie zaleca się również przyjmowania innych ziół. Warto dodać, że wiele osób sięga po ten preparat z chęci zastąpienia kawylub z powodu nietolerancji kofeiny. Należy również pamiętać o tym, aby nie spożywaćżeń-szenia wieczorem, ponieważ może on powodować bezsenność.

 

7. Jakie są przeciwwskazania do stosowania żeń-szenia?

Preparatów z żeń-szeniem nie należy podawać dzieciom, kobietom w ciąży i w okresie laktacji. Nie zaleca się stosowania żeń-szenia w przypadku osób cierpiących na nadciśnienie czy choroby serca. Jego stosowania powinny unikać również osoby cierpiące na zaburzenia krzepnięcia krwi oraz hipoglikemię. Żeń-szenia nie można łączyć również z niektórymi lekami (na przykład warfaryną), a także z niektórymi ziołami. Przyjmowanie żeń-szenia wymaga ograniczenia spożycia kawy. W przypadku wątpliwości oraz przed rozpoczęciem stosowania żeń-szenia najlepiej skonsultować się z lekarzem.